Utgifter til førerkort
Tysk kjøreprøve er ikke bare utfordrende, men også dyr. Jeg brukte rundt € 1800 ($ 2000) i året 2010!
€ 550 for registrering, teorimateriell, førstehjelpskurs, øye- og hørselsprøver, eksamensavgift etc.
€ 250 = 14 økter per 90 min. teori klasseromskurs
€ 990 = 22 økter x € 45 per kjøretime (45 min.) Minimum 12 leksjoner er obligatoriske (motorveier, landsveier, byveier, nattkjøring osv.) Hvil avhenger av dine ferdigheter.
I gjennomsnitt brukte folk rundt € 1500 til € 2200 på førerkort, avhengig av ferdighetene, instruktøren, byen de bor, eksamensspråket (kilde). Omprøving koster enda mer, fordi de må gjenta få kjøretimer og dessuten betale eksamensavgift (rundt € 150). Hvis du er en utvandret fra utviklingsland / underutviklede land, så forbered deg på å ta flere kjøretimer. Det som gjør saken verste, når du er fra de landene med venstrehånds kjøresystem (min sak!)
De tyske kjøreskolene tilbyr også psykologisk støtte (psykiater) for å få bukt med frykt, eksamenssvikt og å bygge selvtillit som igjen koster ekstra.
€ 550 for registrering, teorimateriell, førstehjelpskurs, øye- og hørselsprøver, eksamensavgift etc.
€ 250 = 14 økter per 90 min. teori klasseromskurs
€ 990 = 22 økter x € 45 per kjøretime (45 min.) Minimum 12 leksjoner er obligatoriske (motorveier, landsveier, byveier, nattkjøring osv.) Hvil avhenger av dine ferdigheter.
I gjennomsnitt brukte folk rundt € 1500 til € 2200 på førerkort, avhengig av ferdighetene, instruktøren, byen de bor, eksamensspråket (kilde). Omprøving koster enda mer, fordi de må gjenta få kjøretimer og dessuten betale eksamensavgift (rundt € 150). Hvis du er en utvandret fra utviklingsland / underutviklede land, så forbered deg på å ta flere kjøretimer. Det som gjør saken verste, når du er fra de landene med venstrehånds kjøresystem (min sak!)
De tyske kjøreskolene tilbyr også psykologisk støtte (psykiater) for å få bukt med frykt, eksamenssvikt og å bygge selvtillit som igjen koster ekstra.
Comments
Post a Comment